...vad gör jag om dagarna, egentligen?...


Till exempel idag, en helt vanlig tisdag i november?
Ja, det kan man ju fråga sig. 
Lyxfru och allt.

"De ungas gäng" åker hem till Svedala imorgon, så för att suga i sig det sista av Häjkon-Bäjjkonland, få sig en rejäl dos av Indien, tillbringar de dagen i ShahJahanabad d v s Old Delhi. Trängs, knuffas och buffas på Chandni Chowk och i de smala gränderna vid Spice Market och Kinari Bazaar. Beskådar Indiens största moské; Jama Masjid och intar kanske lunch på världsberömda Karim's mitt i denna kommersens smältdegel; löständer, gethuvuden, chili, tyger, paljetter, portföljer, fyrverkerier och .... Vad du än söker, i Old Delhi är chansen extremt stor att du finner det!

Fast nu var det ju mig, eder lilla lyxfru i Indialand, vi skulle prata om, eller hur!?

Ja-a, idag har jag till exempel... Varit på C-block Market, lokala kvartersmarknade här i Vasant Vihar, och handlat. Spännande värre, not! 
Men det är inte alltid spännande på tisdagar. Eller på onsdagar heller för den delen. Inte alltid. Bara ibland. 
Spännande är kanske inte rätt ord, menar mer att det är annorlunda, det här livet jag lever just nu. 
Slås ibland av insikten att detta ju är den overkliga verkligheten, som jag har förmånen att få uppleva.
Till exempel att gå till C-block och handla grönsaker...
Paus i Bregott-fabriken...


Sallad och blad av alla de slag...


En del känner jag igen, annat...?

Blomstergirlangen är inte till salu, just for decoration, och för att blidka gudarna...

Billigt är det i alla fall, även för lyxfruar...

Lägg märke till hennes 'mehendi'; hennadekorerade händer, det är Diwali; en av de största hinduiska högtiderna...

Även denna 'public carrier' har en krans av tagetes, är det Diwali så är det...

Funderar  att köpa loss denna, så vacker...

Tja, gott folk. Det var dagens husfru-göromål..

Om kossorna och den fint dekorerade lastbilen utgjorde det mest exotiska idag så kommer här några bilder från gårdagens 'äventyr' på och kring Jan Path, Connaught Place och Pahar Ganj:

Ingen dålig mustasch...


Blev några inköp, jag imponerade på sällskapet med hindi och sanslös prutförmåga...

Mahatma Gandhi, 'landsfadern', som streetart...

Ett av många 'havelis'; forna köpmanshus, gäller att blicka uppåt ibland...

Indien; ett konstant myller...

Detta blev helt klart ett ovanligt blogginlägg, ingen direkt tvist eller röd tråd som jag brukar ha..
Inte spännande direkt. Men annorlunda.
Men så är det ju tisdag också...

Nimbu Pani (som vanligt; varken annorlunda eller spännande, bara 'världsagott') /Tittilina

Kommentarer
Postat av: Susanna Rosén

Din blog e så himla rolig att läsa….jag har fått mig många goda skratt…keep it up ! kram sanna

2013-11-06 @ 06:03:16
URL: http://thehouseofsusanna.blogspot.com
Postat av: Emma Grann Fotografi

Härliga bilder!

2014-01-31 @ 23:42:09
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Postat av: Jennie studerar i Los Angeles

Guuud vad underbart:D

2014-01-31 @ 23:46:24
URL: http://jsjolin.blogg.se
Postat av: Nora - skönhet, foto, vardag

Trevlig liten by :)

2014-01-31 @ 23:46:54
URL: http://noralofveen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0