...babyvagga bortskänkes...

Skoningslöst.
Obarmhärtigt.
Utan förbarmande.

Gås byrålådor och garderober igenom.
Plagg efter plagg synas noga i sömmarna.
Dras över rufsigt lyxfruhår, beskådas kritiskt i spegeln.
Landar i 'sparas'-respektive 'bortskänkes'hög.
Inget velande. Ingen tvekan. Hejdå'ba!

Fast riktigt så disciplinerad och målmedveten är jag ju inte.
Only in my dreams.

"Åhhh, den, som jag gillar så mycket! Hade jag med den hit?"
"Meh, vad liten, det ska gå..aaaargghh, hjälp jag kommer inte ur..."
"Haha, hur tänkte jag..?"

Både jag och min Mr Spirit har ägnat en del av vilodagen åt garderobsrensning och byrålådsgenomgång; fått ihop ganska så skapliga högar.
Högar med sånt som inte ska få följa med Down Under.


Som ska skänkas till Dipshikha, Richard och Umprakesh; maiden, chauffören och vakten.
En del kommer landa in hos Ravi, ni vet han med bussen. Ravi som dedikerat sitt liv åt att hjälpa gamla och mentalt handikappade. Som vi samlat in pengar till så att dom numer har en buss för sina utflykter och pilgrimsresor! Har du glömt eller missat; bläddra i arkivet och läs om 'Klart Ravi ska ha en buss'!
Vad dom gör med kläderna angår oss inte; säljer, använder eller ger bort är helt egalt.

I rena fartvinden av klädrensningen gav jag mig i kast med vårt gigantiska skoskåp. Tänk att jag släpade med flera par skor från Sverige, då för snart 3,5 år sedan.
Skor som redan då var välanvända, som i princip inte suttit på mina fötter sedan dess. Mina svenska favvoskor!

Nu har jag även en redig hög med skor i bortskänkes-kategorin.
Lite synd att de är i storlek 41 bara.
Naturligtvis är de i storlek 41, annars hade jag ju aldrig köpt dom. Korkat att köpa för små skor.
Synd av den enkla anledningen att det inte finns så många indiska kvinns med fossingar överskridande 38 i storlek.

Krävs en man med gott självförtroende för att kliva omkring i mina turkosa med slejf försedda ballerinaskor...
Eller så kanske dom kan användas som babykorg åt de minsta indiska barnen... Komplett med rem och allt så de inte ramlar ur.

Kom på att vi ju har massor av burkar, byttor, tygservetter, underlägg, små korgar, papperskorgar, ljuslyktor (som fallit mig ur smaken), en citruspress, cd-spelare, våffeljärn, juldekorationer, böcker..... som inte heller ska få följa med till Australien-där-det-finns-ett-blågult-tempel-av-bästa-sort!
Ungefär samtidigt kom jag att tänka på att det redan är i slutet av april samt att vi åker på 'look and see'-resa om två veckor.
I nästan två veckor :)!
När vi kommer 'hem' till Delhi igen har alla de som inte flyttar härifrån i alla fall börjat packa sina resväskor för att fara hem över sommaren.
Då är det försent att ha loppis!

Skrev ihop en liten inbjudan med löfte om kaffe och förnämligt billiga inköp. Tjipp-tjopp ut med den i cyberrymden.
Planerad till dagen efter, skulle ju hinna rafsa runt i skåp och lådor, placera saker attraktivt och inbjudande. Kanske hinna baka någon liten kaka i sann hemmafru-anda. Tänkte jag.

Bakning hanns då inte med för loppisen tjuvstartade redan samma dag. En av spekulanterna kunde inte komma på den riktiga dagen utan frågade snällt om hon fick komma samma eftermiddag istället.
Absolut!
Då ville flera andra absolut komma samma eftermiddag också!
Blev till att inspektera, bedöma och värdera i turbofart.
Inga problem, jag kan vara målmedveten och disciplinerad.
In real life.
Om omständigheterna så kräver.

Vilket resulterade i eftermiddags- och därefter förmiddagsloppis. Inklusive kaffe. Exklusive dopp.




Pryttlar och pillidutter.
Blev av med en hel del, blev inte rik på kuppen men det känns bra att rensa inför flytten.
Roligare att köpa nytt om det finns lite plats i lådor och skåp.
Så tänker jag!

Resten ska vi fördela klokt och rättvist mellan de som jobbar åt oss här i Casa Sahlberg India.

Har nu bestämt mig för att skoningslöst och obarmhärtigt ägna resten av denna dag, som råkar vara söndag, åt vila och kontemplation. Trots att jag precis kom på att jag ju har hängt in kläder i garderoberna i alla de andra sovrummen också! Tänkte inte på det...

Imorgon ska jag disciplinerat gå igenom även de paltorna.
Målmedvetet prova, granska och därefter placera i dessa rätta hög; 'spara' eller 'slänga'.
Om jag hinner.
Ska ju iväg och fika imorgon...

Åh, det är så mycket hela tiden.
Hav förbarmande!
Hav en...

Nimbu Pani/Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Vilket jobb, jag håller på med nästan detsamma här, har inte kommit till loppis än men fyllt 7 banankartonger med pryttlar som ska till loppis. Garderoberna tar längre tid men det mesta går till bättre behövande. Jag avundas dig som har ett datum då det måste vara klart det skulle jag också behöva.
Kram Plazter.

2014-04-28 @ 11:25:11
Postat av: Titti

Ja, det är jobbigt o tråkigt att rensa, samtidigt som det är behövligt, lite skojigt och renande för själen... Jag kan bestämma ett datum åt dig, om du vill ;)!
Kram!

2014-04-28 @ 13:27:29
URL: http://indienenligttitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0