...RÅ-kul och RÅ-fullt i Casa Sahlberg...

Vaknade av åskmuller idag.
Grå himmel och svajande träd. Regn.
Men vad gjorde väl det?
Det är ju Onsdag; bästa veckodagen!
Maid-fria dagen; Tussningsdagen :)!

Jodå, den håller jag fortfarande fast vid!
Inte benhårt ty jag är ju ändå en flexibel liten lyxfru uti Indialand, men de flesta veckor lyckas jag faktiskt få till den!

Nu är det ju dessutom endast 10 'tussningsdagar' kvar här i Häjkon-Bäjkonland.
Gäller att nyttja och njuta av dem till max.

Down Under-livet innehåller vare sig maid eller chaufför; tussningen riskerar att bli konstant  och därmed förlora sin tjusning och nödvändighet.
Fast Mr Spirit blir ju chauffören och undertecknad blir ju följaktligen... maiden?
Skall nog fortsätta med maidfritt på onsdagar, när jag tänker efter!

Det är intensiva dagar här i Casa Sahlberg India.
I fredags morse ramlade den sista batchen med gäster in.
Inte vilka som helst, återvändarna!
The Sjolanders from Norrkoping!

Två vuxna. Två tonåringar. En Lill-pöjk.
Fullt hus!
Intensivt blir det. Väldigt mysigt och roligt blir det!
Väldigt välfyllt i kyl, frys och skafferi blir det!
I tell you!

Mr Spirit och hans fru bara gapade; vi hade bett om insmuggling av något paket Bregott och en vindunk...

Leverpastej, korvar, oxfileer, skinkor, köttbullar, falukorv, renskav, chips, räksallader, ostbågar, Hönökakor, knäckebröd, senap, lösgodis...
Hyllorna måste ha gapat tomma, efter deras bärsärkargång, i mataffären hemma i Norrping!
Plus drycker!
Fyra (!) dunkar vin och en butelj fantastisk Amarone, lika många stora Påskmust-flaskor samt den första exporten av RÅ till Indien!

RÅ som är råsaft av rödbeta och/eller lingon. 
En dryck fylld med nyttiga nitrater och antioxidanter!
En deciliter om dagen som är undergörande för ditt välbefinnande & ditt immunförsvar.
Får dig i balans och höjer din prestationsförmåga.
Sänker ditt blodtryck!
Smakar dessutom både gott och nyttigt!

Beställer gör du på www.wellnox.se
Gör det!
Svaret på frågan är nej, jag får inte betalt för att skriva det här.
Egen fri vilja skapade dessa meningar!

Ty upphovsmänniskorna bakom RÅ har dragit till Udaipur; för lite egentid och Rajasthansk semester i semestern!
RÅ-kul för dem!

Lite vila efter fredagens och lördagens terasspartyn på Sahlbergs tak!
Återhämtning från söndagens lyxbrunch på 'Setz', så att Moet & Chandon-bubblorna hinner gå ur kroppen, så att söndagskvällens efterfest hos Larssons får en chans att lämna det kroppsliga systemet.
För att inte tala om måndagskvällens födelsedagsmiddag på 'West View'; ITC Maurya! 
Happy Birthday, Mr Thomas!
In vino veritas...

På fredag kommer gänget åter till Delhi. Till CSI!
Lördag bjuder på ännu ett terassparty; japp, påskaftonen firas på terassen till den lägenhet de inte längre bor i...
Dagen efter det är det planerat att vi ska på ännu en lyxig sunday brunch; Leela Kempinski denna gång!
Chansen, eller risken; beror på humör, stjärnornas och planeternas positioner samt leverns tillstånd, är stor att bubblorna då stavas Dom Perignon. Sämre kan man ha det!
Måndag; bokklubb, tisdag; SQUAD, Svenska Qvinnors Urbana Allians i Delhi; party, party. Vi ska alltså 'klubba' :)!

På onsdag är det dags för ny tussningsdag, kanske checkar in på rehab samtidigt som The Sjolanders checkar in på 'Mumin Air' för att återgå till vardagen i Svedala...

Nä, så illa är det ju naturligtvis inte, varannan vatten och en deciliter RÅ mellan varven i kombination med goa, trevliga, generösa och glada människor gör underverk.
För både kropp & själ!
Tonen är RÅ men hjärtlig!

Nu skall jag fortsätta min tussningsdag, mätt och belåten, har två Hönökaks-smörgåsar med leverpastej i magen och en nycentrifugerad tvätt i maskinen.
För att orka hänga upp paltorna på torkställningen skall jag först bara komma i balans, öka min prestationsförmåga så; skål vänner! 
RÅ-kul att hänga med er en stund; här bland alla bokstäverna!


Efter dagens 'hänga-tvätt-äventyr' kanske jag RÅkar blanda mig en annan drink..
Ni vet den där jag tjatar om i varje inlägg, men först funderar jag på att byta ringsignal på mobilen;
'RÅsa lack och kromad list i 59-RÅ's modell..'
...som Göteborgska i själ och hjärta kan jag inte RÅ för att orden bRÅkar så här.
RÅ humor, när den är som bäst!
Kanske skulle ta och baka lite, undrar om jag har någon RÅgsikt kvar... he, he...
Stopp och belägg!

Åter till min dagliga drink; 

en helt RÅ Nimbu Pani/Titti



Kommentarer
Postat av: Agneta

Tack för denna berättelse om er RÅa vardag. Här är det som vanligt sol men RÅkallt.
Kramar

2014-04-16 @ 09:57:20
Postat av: JoY

Hahaha såå roligt berättat.
Kram Yvonné

2014-04-21 @ 18:11:29
URL: http://www.joytillsammans.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0