...Colorful India...

Man talar om 'Incredible India'.
Och det stämmer!
Indien är verkligen otroligt.
På många sätt.
På många nivåer.
Positivt och negativt; otroligt!
Låt oss fokusera på på något positivt.
Det blir ju lättsammare och roligare då.
Till exempel färger!
Indien är verkligen ett färgrikt land.
Färgstarkt!
Sprakar av färg rentav; vart du än vänder blicken får du dig en megados av kulörer!

Att gå i någon av de otaliga tygaffärer som finns på Nehru Place är som att befinna sig mitt i ett kalejdoskop.
Som ständigt skiftar i mönster-och färgkombinationer.



Det jobbigaste (i-landsproblem , I know!) är att kunna välja.
Man blir lätt hagalen, förvirrad, förstummad och totalt överväldigad!




Så till den 'milda' grad att man absolut inte kan bestämma sig.
För mig slutade hela expeditionen med att jag köpte...
Helt vitt tyg!
Mönstrat dock.
I vitt...


Till vårt vardagsrum i lilla lägenheten i Svedala.
Två fönster.
Behövs max 5 meter.
Då är sömsmån och eventuella knytband inräknat.

Fick hjälp med den enkla uträkningen av mina svenska 'lyxfru'- väninnor.
Expediten höll med.
Jag höll med.

På något, märkligt och ytterst förvirrat, sätt klev jag ut ur tygbutiken med 10 meter vitt-på-vitt tyg i påsen!

Förklara det den som kan!

Så, om någon är i behov av mina överflödiga metrar; hojta till!
Jag säljer dom billigt.
Sömsmån får du på köpet ...

Du kan förresten få köpa hela 'klabbet'.
Kanske vill du matcha och sy både kuddfodral och ny soffklädsel?!

Ty när jag, glad i hågen och fylld med sömnadslust, blickade mot våra fönster såg jag att 'Projekt Gardiner' växte lavinartat.
Blev mig omedelbart övermäktigt.

Att införskaffa gardinstänger och dessutom behöva borra upp dom är inget jag kommer sysselsätta mig med under dom här futtiga dagarna i Sweden.
Dessutom kanske vår vitmålade lilla lya behöver något mer färgglatt.
Får fundera på saken.
Är ju snart tillbaka i Incredible India.
Och till Nehru Place är det ju då inte långt.
"Only maybe 20 minutes by car..."



Har du röstat på mig i finalen i Travel Blog Awards 2013?
Tusen tack i så fall!
Om inte; skrolla ner två inlägg, till det som heter 'Medellivslängd 15 år..'; där hittar du, längst ner, loggan du skall klicka på för att ge bloggen din röst. Plättlätta instruktioner. Viktigast är att du efter att du röstat går in på din mejl och bekräftar din röst.
Rösta med alla dina mejladresser :)!

Nimbu Pani & Kranvatten /Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hm 10 meter vitt tyg, vad kan man göra av det? Kanske ett överkast och gardiner till sovrummet, eller gardiner till vardagsrummet och tv-rummet, eller kanske lite fina kläder till alla nära och kära. Ja Tittilina du vet var det finns någon som suktar efter vackra tyger.
Kram

2014-02-23 @ 11:44:31
Postat av: Titti

Har en 'paxning' på tyget, men jag kan ju alltid åka till Nehru Place och handla mer, åt dom som vill ha :)! Kram!

2014-02-23 @ 11:53:21
URL: http://indienenligttitti.blogg.se
Postat av: JoY

Åh vilka underbara färger på tygerna, vill ha allihopa eller allra helst vara där själv och titta och känna haha Ja det är svårt att bestämma när det finns såå mycket fint
Kram

2014-02-24 @ 17:13:44
URL: http://www.joytillsammans.blogspot.se/
Postat av: Titti

Eller hur :)! Och korten är tagna i en affär, finns (minst) 30 till, fullproppade med tyger...
Kram.

2014-02-25 @ 09:55:15
URL: http://indienenligttitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0