...Indien Enligt Titti...

Stökigt och bökigt.
Smutsigt och dammigt.
Slitet och trasigt.
 
Kaosartad ordning. Organiserat kaos.
Huller om buller.
 
Lägg därtill färgstarkt, charmigt, livligt, högljutt och evigt kontrastfyllt. 
Fyll på med; stimulerande, bedövande, uppiggande och utmattande.
Irriterande. Inspirerande. Frustrerande. Fascinerande.
Indien.
 
Allt är möjligt. Och omöjligt.
Nyttjar och utnyttjar.
Nyttjas och utnyttjas.
Vickar huvudet i sidled och förstår.
Kanske. Eller inte.
Indien.
 
Sparkar neråt och slickar uppåt i de benhårda hierarkiernas rike.
Skomakaren bliver vid sin läst. 
Obönhörligen. Fast med undantag som bekräftar reglerna.
Indien.
 
Alldeles snart dags att bjuda farväl.
Tre och ett halvt år.
I Häjkon-Bäjkonland.
Indien.
 
Lärorikt. Insiktsgivande. Nyttigt. Berikande. Obegripligt. 
 
Tack Indien för allt du lärt mig.
Om mig själv. Och om dig, fast jag ändå inte förstår hur du fungerar eller tänker. Inte på riktigt, inte på djupet. Bara som ett litet skrap på ytan. 
I denna den overkliga verkligheten.
Tack för alla människor du fört i min väg. Alla nya vänner och bekanta jag aldrig hade mött om det inte varit för dig, Indien.
 
Tack Indien för alla erfarenheter och upplevelser.
Av alla slag.
De jag inte önskat mig men lärt utav. Klarat av.
De jag kommer bära med mig för resten av livet. Med ett leende på läpparna.
Tack!
 
Nu längtar jag dock hem.
Hem till mina barn.
Underbara, fantastiska.
 
Hem till mina vänner, i den verkliga verkligheten.
Hem till mitt Sverige.
 
Tack Indien för allt du lärt mig att uppskatta.
De, ibland, små tingen i livet. 
Frisk, ren luft. Kranvatten. Hav, skogar och ängar.
Tystnad. Frihet och själsligt lugn.
 
Namaste och Nimbu Pani.
 
Eder egna lilla luxurywife i Indialand/Titti
 
 

Kommentarer
Postat av: JoY

Fina ord som du har beskrivit Indien.
Kram Yvonné

2014-05-21 @ 10:35:07
Postat av: Anonym

Tack Yvonne'!
Tanken var att skriva om stöket, dammet och bökat i lägenheten nu när vi packar ihop oss... Sedan vet jag inte riktigt vad som hände; inlägget blev liksom ett helt annat. Ett om Indien Enligt Mig. . ;)!
Kram!

2014-05-21 @ 10:46:37
Postat av: Agneta

Tack fina Titti som delat med dig av Indien, alla dina upplevelser och intryck. Nu längtar jag bara efter att få träffa er i verkligheten och krama er på riktigt. Nu har vi en bäddsoffa som ni kan vila i när vi blir för jobbiga.
Kram från Plazter <3

2014-05-21 @ 11:53:34
Postat av: Titti

Tack bästa Plazter för att du alltid läst och skrivit kommentar :)! Ser fram emot att träffas, snart!
Kram!

2014-05-21 @ 12:22:42
URL: http://indienenligttitti.blogg.se
Postat av: Kjerstin

Tack för att jag fick möjligheten att träffa dig i detta underbara land. Beskrivningen är i min värld klockren. Ha det nu gott och kanske ses vi någon annan stans i världen. Kram

2014-05-21 @ 19:17:05
Postat av: Titti

Kjerstin!
Det är jag som tackar; du är en härlig människa! Orange is a happy colour! Vi kommer att ses, det känner jag på mig! Stor kram!/Titti

2014-05-22 @ 05:43:00
URL: http://indienenligttitti.blogg.se
Postat av: JoY

Önskar dig en trevlig hemresa och Välkommen hem till svala 15gradiga Sverige.
Kram Yvonné

2014-06-03 @ 10:02:49
URL: http://joytillsammans.blogspot.se/
Postat av: JoY

Hej Titti
Blir lite nyfiken om ni har flyttat till andra sidan klotet eller om ni fortfarande är kvar i Sverige och njuter av den fina sommaren. Vill inte missa ditt bloggande hihihi
Kram Yvonné

2014-07-12 @ 10:50:00
URL: http://joytillsammans.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0