...a luxurywife in New Delhi, now we're talking; Operation Smile...

Så där ja!
Nu börjar det likna något!
Luxurywife - livet, i sin ädlaste tappning.

Den här helgen går i välgörenhetens tecken; charity & fundraising.
Låt oss börja från början.

'Pling-plong' på dörren till det Sahlbergska Residenset.
(Ja ni hör väl hur förnäm och fin jag, i all hast, blivit..)

'Pling-plong!'
"Oh, en guldig kuvertväska, från vem?"

Tänkte jag, i min enfald.
Nästa tanke; "Tjoho, en bröllopsinbjudan!"

Det var det inte, däremot en annan inbjudan:


Lördagskvällen var 'räddad'!
Röda mattan var utrullad.
Ambassadörsparet stod och välkomnade alla oss, eminenta gäster, till en afton med mingel, drinkar, modevisning & middag i den ljumma marskvällen; at The Ambassadors Residence.







Trevligt, trevligt :)!
Lilla svarta på, färgglada 'klackers' och aftonväskan hängandes och svängandes...
Frottering och kindpussande, skratt och konversation med (befintliga och nya) bekantskaper. En bra kväll i Indien!
Mr Spirit hade också väldans trevligt, inte blev hans kväll sämre för att han blev misstagen för att vara självaste Gordon Ramsey :)!

(Presidentparet, höll jag sånär på att skriva; Ambassadörsparet;   Harald  och hans fru Else, tillsammans med chairman Operation Smile Mr Ranjit Barthakur. Vad fotograferna heter bryr jag inte min lyxfruiga hjärna med... ;)!)




Inga hål grävdes i den Sahlbergska ekonomin eftersom 'kontorets' sponsring av dessa läpp-gomspalt operationer bestod i att införskaffa ett antal biljetter som sedan, efter anmält intresse, delades ut till hugade deltagare...
Kan berätta att efter kvällens begivenhet fanns det inte heller i våra magar några 'hål'.
Buffén var... Mums för svenska själar!
Gravad lax med tillhörande sås, köttbullar samt, helt otippat; fast vi befinner oss i kyckling-landet, den gamla klassikern: Flygande Jacob!
Skippade desserterna ty i den delen av magen 'knödde' jag ner ytterligare gravad lax samt portion nummer två ev en viss Flygande herre...
Tur att min lilla svarta är sydd i ett strechigt material!
(Man har ju blivit vis av erfarenheter, övning ger färdighet)!







Men, hörni; välgörenhetshelgen är inte slut än!
I eftermiddag bär det iväg till;


Japp, ska gå på vår första polomatch!
Har stått på min indiska 'bucket-list'; och nu blir det av!
Samtidigt som vi bidrar till Operation Smile; nytta med nöje!
Bahut Accha; mycket bra!

Som om inte det vore nog...
Efter matchen händer detta;


Cocktails & Hors d' oeuvres (går knappt att stava till, men fint & flashigt..)

Om knappt ett dygn är det sedan dags att fira Holi; festivals of colors !

Jädrigt slitsamt det här med lyxfruliv i Häjkon-Bäjkonland...
Återkommer med rapport från både polo och party.
Så snart jag återhämtat mig.
Tills dess, trevlig fortsättning på helgen och...

Nimbu Pani/Titti


Kommentarer
Postat av: Agneta

Precis lagom flashig helg för er. Vi har tillbringat gårdagen med Endine på sjukhuset. idag åker vi med Endine. Annette och Therése till Västerås och tittar på Andrea när hon tävlar i DM i Cheerleading. Olika falla ödets lotter.
Önskar en riktigt härlig helg och ser fram emot bilder från Holi.
Kram

2014-03-16 @ 10:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0