...inte klokt egentligen, men klokt ändå...

Ja det är det !!!!
Om 14 timmar sitter vi på planet mot Sveeeerige !!!!

Jag har inte varit hemma på 11 månader! Inte klokt egentligen.
Jättelängesedan och ändå har tiden gått i expressfart.
Kan inte fatt att det är nästan ett helt år sedan sist.

Har packat väskorna, bara necessären som fattas.
Kan inte heller fatta att det är 46 grader här och att det i går var 17 grader i Stockholm.
Nästan 30 graders skillnad.
Inte klokt det heller.
Mycket som inte är klokt när man tänker efter.
Att jag anser mig behöva släpa med 7 par skor till exempel.
Fast om man räknar med dom jag ska ha på mig så blir det 8 par skor.
Alla känns lika nödvändiga, faktiskt.
Försökt packa lite varma kläder också, men det är svårt att förstå att dom kommer behövas. Ja, det är ju lätt att förstå att dom kommer  behövas när man betänker att temperaturen hemma ligger runt 17 grader, men svårt att få hjärnan att förstå just den graden av "värme".

Åker hem fast bort eftersom Casa Sahlberg är hemma. Men på-riktigt-hemma är ju såklart Sverige, kommer alltid att vara.
Vi har tur som även denna sommaren får hyra ett av Vätö´s mysigaste hus, känns fantastiskt bra. där är så himla fint och liksom "vi".

Börjar med 5 nätter på hotell i kungliga hufvudstaden, sedan bär det av mot Sättraby och underbara Sjödahls för att fira midsommar. Efter det är det Vätö i fyra veckor som gäller, nära till havet och båtturer i skärgården.
När Micke åker tillbaks för att jobba far jag till bästa lillasystern och hennes familj i Mullsjö, blir hur kul och mysigt som helst; träffa Saga och Tomas.
Kevin, fina hunden och familjemedlemmen finns inte mer; kommer kännas konstigt.
Man har ju genom åren blivit så himla van att han rusar fram för att hälsa och sen håller full koll på sin flock...

En dagstur till Göteborg står på schemat; min moster Sonja, som bor i Kanada sedan väldigt lånt tid tillbaks, kommer även hon till Sverige. Har inte träffat henne på, ja det måste vara närmare 30 år...
Inte klokt det heller.
Det ser jag jättemycket framemot !

Ser framemot att Loppan och Filifjonkan ska komma till oss på Vätö; vi ska grilla,, dricka vin och bara umgås....
Har inte träffat Loppan på ett halvår nu, ska bli så otroligt roligt att träffa henne i morgon kväll :-) !
Har ju haft förmånen att ha Filifjonkan och ErkaBerka boende här hos oss i 6 månader.
Så dom har man ju träffat dagligdags under lång tid.
Att ens barn "flyttar hem igen" har man ju hört kan vara en svår prövning, men det har gått hur bra som helst.
Är otroligt glad över att dom varit här och fått dela vår vardag, den förmodat "lyxiga", som dock är ganska så påfrestande många gånger.
Tro det eller ej, men det är inte bara av godo och lyxigt att ha maid och chaufför, sophämtargubbe, terassskötargubbe och vakter nere vid porten....

Längtar efter Hanna och Fanny, Anette och efter hennes Micke, efter min lillasyster, efter att träffa alla på världens bästa akutmottagning, åka båt med Ann-Louise och Hasse, grilla, andas frisk luft, gå på stan i lugn och ro. Att Micke och jag ska vara lediga tillsammans och få "tussa" omkring. Längtar efter service i lagom dos; på svenskt vis. 

På "göra-i-Sverige-listan" står att handla nya underkläder ty de gamla "har tagit slut"...att köpa nya bikinis; är ruskigt trött på de små bad-paltor jag har just nu; dom är dessutom mycket väl använda och fötjänar att få vila i frid.
Att handla trosor, bh:ar och badkläder i detta landet finns inte ens på min karta.
Bara tanken på att ha någon, eller flera, tätt inpå en själv, med förhoppningsfulla ögon och som varje sekund ska vara behjälpliga, plocka fram, föreslå andra färger och modeller.... fy sjutton.
 
Nej, jag ska strosa omkring på Åhléns, Lindex, H&M... i lugn och fred och välja och vraka länge, länge.... Bara lilla jag och mina takar och funderingar kring färger, modeller och passform. I fred, ljuva tanke !

Jag handlat med mig sjalar, haövädelstensarmband och Desigualkläder för att sälja till alla som jag känner. Dessa fantastiska saker bor i en helt egen väska.
Förhoppningen är att den väskan skall bli tom och då kunna fyllas med massa smuggelmat såsom Bregott, skinka, bacon, västerbottenostar, köttfärs, kött, choklad av Marabou-typ.

Det är väl ändå väldigt klokt tänkt av mig.
Inte klokt vad jag är klok.
Om man tänker efter.

Nimbu Pani och tjingeling, ses snart :-) ! / Titti




Kommentarer
Postat av: Marika

Välkommen hem till svala Sverige! Fast jag tycker nog att du tog i när du skriver att det är 17 grader här....12 grader är nog närmare sanningen ;))

2012-06-16 @ 11:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0