...så många män i mitt liv...

Eder egna lilla lyxfru i Indialand har en 'hemlighet'.
Som, såklart, alldeles strax inte längre är en sådan.
Hemlighet alltså.

Jag har män i mitt liv.
Många män!
Nästa dagligen, eller ja åtminstone varje vecka, stiftar jag bekantskap med en ny...
Omväxling förnöjer heter det ju.
Det är därför de är i olika åldrar, med ett spann mellan ungefär 20 och upp till... Tja, sextio bast kanske.
Samtliga är dock mer eller mindre bruna i skinnet.
De flesta har en magisk väska, ryggsäck, låda eller gammaldags hederlig portfölj med sig när de kommer.
I dessa bagage ryms de mest oanade ting, rena trollerilådorna ibland.

De kommer, i princip, alltid på dagtid.
Gäller ju att passa in herrbesöken när maken är på kontoret.
Sådär luxurywife-mässigt...
En del betalar jag, andra utför sina tjänster alldeles gratis, eller ja, de skickar väl räkningen någonstans, vart bryr jag mig inte så länge de tillfredsställer mina behov.

Nästan aldrig kan vi kommunicera med varandra, det är kroppsspråket som gäller.
Medelst gester och huvudvickningar i sidled blir båda parter nöjda.
Uppdrag blir utförda.

Vissa är vassare än andra, någon den iskalla typen medan andra är riktigt giftiga...

Vissa faktorer i mina möten med dessa män följer samma mönster, gång efter annan.

Jag är, mer eller mindre, alltid frustrerad innan de dyker upp. 
Jag väntar, oftast, otåligt på att dörrklockans ettriga signal skall ljuda i Casa Sahlberg.
Jag förföljer dom, in i och ut ur olika rum, är riktigt efterhängsen.
Min haka dimper några centimeter varje gång inför deras sätt att tackla och lösa upp mina vardagliga spänningar...
När de lämnar mig är jag nästan alltid gladare och nöjdare än innan.
De flesta av dem får finna sig i att deras bleka, 'långa', okommunicerbara uppdragsgivare halar fram kameran och förevigar dem, gärna när de befinner sig i konstiga ställningar, och samlar dem i minnesbiblioteket...
Varsågoda; ni är nu inbjudna att ta del av eder lyxfrus hemliga harem, en bildkavalkad på alla 'mina' män här i Casa Sahlberg...


Terasspartyfixar-mannen.



Filterbytar-mannen; Naresh.


Nyckelmakar-mannen, och hans assistent; Luckhållar-mannen.

Innehållet i hans magiska portfölj.

TV-reparatörsmännen.

Kackerlacksutrotar-mannen...

...en riktigt 'giftig' typ...

Dessutom en skrälldus, som ännu inte fastnat på bild; de jag dejtar nästan dagligen; Richard-the-driver/Rackare-Richard, James-the-garbageman, Balbi-the-gardener, vakterna utanför, Tidningskillen och Is-mannen...

Fast vad är väl alla dessa män mot min The-one-and-only; Mr Spirit


Noll och intet; I tell you that!

Han är dessutom den enda av alla männen som jag erbjuder det bästa jag vet....
Nimbu Pani, såklart!
De andra får nöja sig med bara pani...

Nimbu Pani/Tittilina-eder manslukerska i Häjkon-Bäjkonland...

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag älskar din mr Spirit men är tveksam till dina övriga män även om det låter lockande enligt din beskrivning.
Kram
Plazter

2013-11-14 @ 11:29:18
Postat av: Mr Spirit

<3<3<3<3<3

2013-11-14 @ 11:34:19
Postat av: Susanna Rosén

himla rolig läsning…igen…OII !!
Sanna

2013-11-15 @ 06:34:55
URL: http://thehouseofsusanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0