...'klubbar' ni ofta?...

'Klubbar' ni ofta?
Tre par ögon blev helt tomma, spärrades upp i förvåning.
Frågetecken var det enda dom förmedlade.
Eh, vad är det?

Senaste tillskottet i medföljandeligan ställde frågan som skapade sådant huvudbry.
Kunde mycket väl varit fyra par ögon som tittat på henne, oförstående; om inte jag varit iSverige just då.

Ett välkommet energiknippe, fylld av nyfikenhet. Och ork.
En nybörjare; rookie, i luxurywife-tillvaron.
Bra, det behövs nytillskott!
Nödvändigt för att hålla grytan kokande, den gryta som med tiden tenderar att endast sjuda; på lagom slentrianmässig värme.
Vardagsvärme.

Inget ont i det, men ett uppkok nu och då kan göra underverk!

Nej, vi 'klubbar' inte så ofta.

Vi går på middag hos varandra, bevistar restauranger ibland: i större eller mindre sällskap, kör terassparty lämpliga tider på året, det är bokklubbsmöten samt ambassadstillställningar och söndagsbruncher någon gång emellanåt.
SQUAD; Svenska Qvinnors Urbana Allians i Delhi, träffas några gånger per 'termin'; på restaurang, bar eller pub. Då  typ 'klubbar' vi, tror jag i alla fall!?!
Vårbal, Nobelfest och månatlig AW...

Ibland är vi 'bara' hemma. Sitter med maken på balkongen, tar ett glas vin och bara pratar, bara 'är'.
Läser, kollar på TV...
Ganska ofta är vi 'bara hemma' faktiskt.
Såklart, det här är ju vår vardag; även om det är i den overkliga verkligheten.
Var ute mycket mer de första åren här i Häjkon-Bäjkonland.
Nyhetens behag och allt det där.

Så hände det sig då att bägges makar var bortresta; gräsänkor.
Jag hade inga som helst planer den där fredagskvällen.
'Chilla' hemma, som det så modernt heter. (Tror det fortfarande är ett modernt uttryck, men kan ha fel. Kan vara hemskt mossig och töntig som använder det ordet. Ute.)

Tji chilla för min del; hembjuden på middag till 'Klubban', med direktiv att vi skulle göra just det efteråt.
Måste erkänna att jag gladde mig mycket åt middag, prat, vin och umgänge. Desto mindre åt det som skulle följa därpå; the clubing.

Men, excuse me, hur tråkigt har jag inte blivit då???

Det är bara det att trängsel och superhög ljudvolym inte intresserar mig så värst längre. Att dessutom bryta upp från där man startat kvällen och åka bil i 20-30-40 minuter för att så komma i stämning igen.
Nä, var lite 'neggo', inte 'taggad' alls; det erkänner jag glatt och villigt så här i efterhand.

För det blev ju jättebra!
Skitkul kväll, på ren svenska!

Efter den jättegoda sydindiska grytan, mycket prat och skratt visade det sig att den klubben vi tänkt besöka var stängd för renovering!
Så sa åtminstone ryktet, enligt en av våra chaufförer.
Stod inget om det på hemsidan och samtalen kopplades inte fram.

Eftersom Blue Frog ligger i Mehrauli och en bilresa dit på fredagskvällen i Delhitrafiken tar cirka 45 minuter så ville vi inte chansa.
What to do?

Den av oss tre klubbsugna (?) som inte jobbar som 'Residential Manager' utan var i Delhi på tjänsteresa kom på den geniala iden att ringa Blue Frog i Mumbai och ta reda på fakta.
Sagt och gjort.
Ryktet talade sanning; stängt för renovering!

Nu blev goda råd dyra och det kokta fläsket nästan stekt.
What to do?

Den av oss som faktiskt jobbat längst i luxurywife-branschen kläckte då kvällens andra ide (smått genialisk även den) att åka till Ambience Mall i Vasant Kunj och 'klubba' där!

Nära hem för den av oss som bor i Vasant Vihar ; idekläckerskan,  nära till flygplatsen för den tjänsteresande som skulle flyga hem till Svedala några timmar efter midnatt samt hyfsat nära för kvällens värdinna och upphovskvinnan till kvällens aktivitet.

100% Rock hamnade vi på. Klubben heter så.
Bra musik, bra tryck i högtalarna utan att orsaka ljudchock. Lagom med folk, inte trång men inte heller glest på dansgolvet. Goda drinkar samt en bra takterass att svalka sig på när vi skakat färdigt våra lurviga!






Så... Om någon frågar mig, de närmsta veckorna;  klubbar du ofta?, kan jag ärligt svara;  jo vars, det händer, det händer!
Dessutom kan jag lämna bra tips och goda råd om ställen här i Delhi.
Samt informera om att Blue Frog är stängt för renovering...
För det är väl sådant som bara den 'klubb-vane' vet...

Nimbu Pani & Mojito/Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Nja klubba är nog inget för mig, men det är klart man vill ju inte verka mossig så jag hänger nog med nästa gång. Det är bra när gammalt och fräscht möts då händer det alltid något. Kramar till er alla gammal som ung.

2014-04-02 @ 10:30:54
Postat av: Titti

Precis så är det; en bra kombo helt enkelt! Huvudet på spiken där, Agneta! Kram!

2014-04-02 @ 12:54:49
URL: http://indienenligttitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0