...Nature Bazaar presents...


Såg den här annonsen i vår dagliga tidning; "The Times' Of India" häromdagen.
Tja, varför inte?
Lät ju väldigt spännande att få beskåda vad 50 innovativa indiska designers hade att komma med!
Dessutom en 'delicious food court' och 'cultural performances too', dagen var räddad. Utflykten spikad.
Sju stycken sköna 'luxurywifes' av bästa kvalité fördelade sig i fyra chaufförsbestyckade bilar och for iväg.
 
Nature Bazaar ligger ungefär 20 minuters bilresa från Vasant Vihar; som så mycket annat; märkligt, men sant.
Lite undanskymt, nedanför ett hinduiskt tempel. När du snirklat dig genom Vasant Kunj och fram till korsande MG Road (Mehrauli-Gurgaon Road) tar du till vänster. Förbi bambustege-försäljarna; efter några hundra meter är det dags för en u-sväng och sedan nästan lika många hundra metrar tillbaks, då svänger du upp till vänster; framme!
Tjugo rupees kostar inträdet...
 
Möjligen, troligen, är detta en designer-assistent som per cykel levererar dagens sjalutbud...
Kanske den här 'designerns' assistent rentav...
Nature Bazaar är ett litet, lugnt och rofyllt, ställe där man kan flanera  ostörd omkring och titta och pilla på allsköns, mer eller mindre vackra och behövliga, saker...
Sjalar i vackra färger; bomull, silke, kashmere, ull och olika blandningar däremellan...
Smycken; örhängen, halsband, armband. Gjorda i alla material man kan tänka sig; metall, halvädelstenar, tyg; till och med papper...
Mobiler med elefanter, trollsländor, fiskar... I klara färger och guldbroderier.
Vårens första penséer, för mig är det så mycket Sverige, vi samtliga 'oh'ade och 'ah'ade vid åsynen av dessa. En släng av hemlängtan infann sig, i alla fall hos mig...
Till salu, fast jag skulle vilja veta vilken indisk designer som hävdar sig ha 'uppfunnit' och formgivit just dessa...
Utanför; en lastbil med allehanda grönt och skönt, kanske är det träkrukorna som är designerns verk; tycker mig dock ha sett dem förut; på Blomsterlandet, Plantagen, Jysk... Men vad vet väl jag..?
 
Vi spenderade några timmar därinne, såg dessvärre inte röken av några 'Cultural Performances'.
Kanske var vi för tidiga, kanske uppträdde de först efter att ha fått lunch på 'Delicious Food Court'en...
Den delikata delen hoppade vi dock över, för denna dag var ingen av oss sugen på indiskt till lunch..

Man shoppade direkt från försäljaren, betalade och fick, i bästa fall, ett kvitto samt sina saker med sig på en gång.
Ändå var man tvungen att visa upp sina införskaffade varor plus kvittot för en 'Herr Indisk Påse-och Kvittokontrollant' vid utgången.
Ingen aning om varför, men man behöver ju inte veta allt här i världen.
Lättare att 'go with the flow' än att ifrågasätta...
Själv fick jag inget kvitto på det enda jag handlade.
Men det gjorde inget; som av en händelse var det (ännu) en sjal som  fick följa med eder egna lilla luxurywife i Indialand hem, från Nature Bazaar, och den virade jag runt halsen med detsamma; följaktligen 
undgick den upptäckt och kvittogranskning...
 
Man är ju lite 'wild and crazy' ibland!
 
Till skillnad mot de 50 designerna måste jag ändå tycka.
Tyvärr kändes inte sjalar, smycken, hängmobiler eller blocktryckta kuddfodral sådär väldans uppfinningsrikt eller innovativt...
 
Fast det förstås, jag och mina svenska ögon kan ju ha missat någon subtil detalj i färgsammansättning eller mönster.
Har hänt förr, kommer säkerligen ske igen.
 
Trevlig dag, trevlig utflykt, trevligt sällskap; och det var ju ändå det viktigaste!
 
Kära, söta du; Om du gillar det jag skriver, klicka väldans gärna på länken nedan för att nominera mig (Om du inte redan gjort det..)!
Bloggnamn: Indienenligttitti .
Bloggadress/URLadress: http:// indienenligttitti.blogg.se
Kategori: " Bo & Leva utomlands", mörkgrön logga!
 
 
 
 
Travel Blog Awards 2013! Behöver du ett billigt hotell Göteborg till din weekend?
Nimbu Pani/Titti
 

Kommentarer
Postat av: Marika

Nu har jag röstat på dig, håller tummarna på att du vinner ;)

2014-02-02 @ 19:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0