...vardag de luxe...

STORT TACK alla ni som tog er tid att rösta på mig i bloggtävlingen!
Tack vare er kom jag till finalen som en av Sveriges 'bästa' bloggar i kategorin 'Bo &Leva Utomlands'.
Stort Grattis till bloggen som vann!

Med dessa ord vill jag visa att jag ( inte bara är en extremt bra vinnare, utan även) en god förlorare...

Det är jag ju egentligen inte, men med lite ansträngning så...

Det var det, då var då och nu är som bekant nu.
Vi går vidare. Ser framåt. Med rosor på kinder och solsken i blick.

Just solsken (och lagom värme) är något jag saknar i februari-Sverige.
Verkligen saknar!
Två dagar med blå himmel och sol, hittills.
Därefter snöfall; första Sverige-snön för mig på 3 år, tänk va!
Nåja, det varade inte länge; övergick raskt i blask och regn.
Senaste dagarna mest mulet och grått. De få plusgraderna är som noll och intet för frusna själar och deras kroppsliga boningar.

Men våren är på väg!
Kommer, troligtvis, på riktigt precis lagom tills jag åker 'hem' till Indien igen.
I början av nästa vecka alltså. 
Bara så ni vet och kan plocka fram vårjackor och börja lyssna efter ljudet från grusbilen...

Pratar med min co-pilot varje dag, vissa dagar många gånger.
Till exempel idag har han ringt 7 gånger.

Varje samtal varar mellan 5 sekunder och 1 minut...
'..jo, jag sa precis att hon, klick'
'Nu, då; jo hon tyckte, klick'

Om man speedar upp samtalet lite, vilket man gör när det brutits 5 gånger så kan man få till supermånga ord på väldigt kort tid!

"Nudå,jojagsaatthontycktedenvarjättefinförrestensåvarjagintillFannyiblomsteraffärenidagköptetulpanerochenkrukväxt,mysigtochimorgonskajagträffaHannaiTäby,viskafikaochshoppadetblirocksåjättemysigtskajaghandlabåderöttochvittdunkvinkommerdupånågotannat, klick"

Fast det blir ingen vidare kvalité på kommunikationen. 
Man fattar knappt ens själv vad man säger och stackaren i andra änden har inte en chans.

Hur som helst så tycker maken att det räcker nu.
Dags för 'frugan' att flyga & fara!
Hem till honom, alltså.

Snart, Mr Spirit, snart så!

Ska bara äta några semlor till.
Bara inhalera ytterligare några ton ren och frisk Sverige-luft.
Krama och 'vardagshänga' med Filifjonkan och Loppan lite mer, så komprimerat det bara går, så många gånger jag finner acceptabelt. Från deras sida alltså.
 Vill ju inte vara värsta desperata 'klängrankemorsan'...
(Eller, jo det vill jag...)
Gå några vändor till inne på stora ICA-affären.
Strosa bland hyllorna på det eminenta svenska Systembolaget...

Tillbaka, med i väskan, åker Falu Rågrut, kaffe, Bregott, kaviar och x antal paket med smörgåsskinka... En dunk vin, eller varför inte två..

För nu är det vår i Delhi!
Terasserna skall återinvigas, grillarna tändas; det är de ljumma, sköna kvällarnas tid.
Inte så tokigt alls.
Mars är nog den allra bästa månaden på hela året.
Ja, i Delhi alltså!

Men än är det några dagar kvar i Sverige, lite till som skall hinnas med, som står på min 'to-do-list'. Förutom semlor, räksmörgåsar och umgänge med döttrar och vänner. Till exempel;

Dricka så mycket kranvatten jag bara förmår.
Funderar allvarligt på att smuggla med några litrar.
Att ha som 'extrafint' vatten.

Tänk att få spetsa ett glas 'dunkvatten' med en isbit innehållande äkta 'Swedish tap-water' !
Generöst bjuda på det. 
Vid extra speciella tillfällen.
Lyx.

Vardag de Luxe.
Pani de Luxe.




Men fram tills dess gäller, som vanligt;

Nimbu Pani & Kranvatten/Titti





Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag gillar inte att du inte vann, jag gillar inte att du inte hinner träffa mig, jag gillar att du kommer ge ut en bok i alla fall, jag gillar att du fått tid med dina bästa tjejer och jag gillar dig.
Kram från plazter

2014-02-28 @ 12:45:44
Postat av: Titti

Håller fullständigt med dig på alla 'gillar inte' och 'gillar' punkter. Framförallt den sista; diggar dig till tusen Plazter Agneta! Kram!

2014-02-28 @ 18:50:48
URL: http://indienenligttitti.blogg.se
Postat av: JoY

Förstår att det blir lite "stressigt" innan du åker tillbaka, mycket som ska hinnas med.
Självklart att du ska ta en stor dunk med vatten, med dig hem till Indien. Det gör ju indierna själv när dom flyger med det heliga vattnet i stora stora plastdunkar!
Jag måste kolla varför inte dina blogginlägg uppdateras i min blogg? Alla andra bloggarna som jag följer uppdateras efter varje inlägg, visst är det konstigt?
Trevlig söndag
Yvonné

2014-03-02 @ 09:46:36
URL: http://www.joytillsammans.blogspot.se
Postat av: Titti

Undrar bara vad Security på Arlanda säger om mina vattendunkar...? Värt ett försök, absolut :)! Ja, låter konstigt med 'o-uppdatering', fråga inte mig; jag är glad att jag kan lägg in foton och skriva med kursiv stil ibland, not very teknisk om man säger så...
Trevlig söndag till dig också, ska strax kika in på din blogg!
Kram/Titti

2014-03-02 @ 15:08:20
URL: http://indienenligttitti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0